Szukamy firm, pracodawców, przedsiębiorców, którzy dbają o dobrostan psychiczny pracowników i podejmują działania, by „Dobrze się im pracowało”. Mogą to być spotkania szkoleniowe, sposób organizacji przestrzeni, czy też czasu pracy, sposoby komunikowania się w firmie, profilaktyka niepożądanych sytuacji w środowiskach pracy, takich jak mobbing, czy dyskryminacja, realizacja programów prozdrowotnych itp. Zależy nam, by uzyskać informacje dotyczące:
- Konkretnego działania lub inicjatywy – co zostało wdrożone i dlaczego.
- Rezultatów praktyki – jakie efekty osiągnięto, np. poprawa dobrostanu pracowników, zmniejszenie absencji, wzmocnienie zaangażowania.
- Możliwości wdrożenia w innych przedsiębiorstwach – co należy uwzględnić, aby dana praktyka mogła zostać skutecznie zaadaptowana.
Celem tej inicjatywy jest opracowanie i publikacja „Kodeksu Dobrych Praktyk”, który będzie pełnić rolę praktycznego kompendium wiedzy oraz inspiracji dla pracodawców pragnących poprawić warunki pracy w swoich firmach. Dokument ten ma wspierać budowanie kultury organizacyjnej, sprzyjającej zdrowiu psychicznemu i dobremu samopoczuciu pracowników, jednocześnie promując odpowiedzialność społeczną biznesu.
Przekazywane materiały będą publikowane na stronie internetowej Państwowej Inspekcji Pracy jako wzorcowe rozwiązania do wykorzystania, uzupełniając ofertę prewencyjną dla pracodawców. Będzie to też okazja do zareklamowania się firmy, która opracowała praktykę.
Firmy zaciekawione tym pomysłem, chętne do podzielenia się swoimi dobrymi praktykami prosimy o kontakt z Anną Kucharską, anna.kucharska@lublin.pip.gov.pl, 452-363-499.