Dodano: 22 stycznia 2025
1:19 minut

Program „Zdobądź Dyplom PIP” przeznaczony jest dla pracodawców prowadzących zakłady produkcyjne, budowlane, handlowe i usługowe, zatrudniających do 20 pracowników. Mogą w nim uczestniczyć także zakłady usług leśnych.

Program oparty jest na zasadzie samokontroli, podczas której pracodawca, korzystając z publikacji Państwowej Inspekcji Pracy (przede wszystkim z Listy kontrolnej z komentarzem) i przy pomocy inspektora pracy jako eksperta, identyfikuje występujące w zakładzie problemy i nieprawidłowości, ocenia ich skalę oraz określa sposoby i terminy ich wyeliminowania lub ograniczenia.

Aby wziąć udział w programie należy zgłosić się do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Lublinie, a następnie wziąć udział w szkoleniu z inspektorem pracy. Informacja o terminie szkolenia zostanie przesłana odpowiednio wcześnie. Po szkoleniu pracodawca identyfikuje w swoim zakładzie nieprawidłowości i je eliminuje. Pozytywny wynik podjętych działań pozwala pracodawcy na przystąpienie do audytu, którego pozytywny wynik oznacza przyznanie Dyplomu Państwowej Inspekcji Pracy.

Przez cały czas realizacji programu prewencyjnego pracodawca może zwrócić się do inspektora pracy o udzielenie wskazówek i fachowej pomocy, co ułatwi realizację programu.

W razie pytań zachęcamy do kontaktu pod numerem telefonu: 81-537-11-64 lub pod adresem kancelaria@lublin.pip.gov.pl

Elementem niezbędnym do wzięcia udziału w programie jest wypełnienie karty zgłoszenia, którą można pobrać poniżej lub otrzymać podczas szkolenia. Wypełnioną kartę należy dostarczyć/wysłać do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Lublinie.